Elektromos kerékpár (eBike) állami támogatással! Csak az igazán fontos tudnivalók minden marketing és jogi sallang nélkül!

Mivel az internet tele van már az állami eBike támogatás linkjeivel és kerékpárboltok marketingtől hemzsegő hirdetéseivel, sokszor azt látjuk, hogy inkább félrevezetik az embereket, mintsem segítsenek nekik eligazodni. Mi most arra vállalkozunk, hogy minden olyan információt közzé tegyünk, amit vagy senki nem említett, vagy nagyon fontos, amit nem árt „ismételni”. A cikk nem egy rövid olvasmány lesz, de mindenképpen érdemes figyelmesen végigolvasni, mert NAGYON fontos információkat írunk le, ami segít a döntésben!

Térjünk is rögtön a tárgyra!

A pályázat célja, avagy kiknek szól a pályázat:

A szétosztandó 1.000.000.000 forintod az Európai Unió bocsájtotta az ország rendelkezésére, a CO2 kibocsájtás csökkentésére. Ebbe tartozik az elektromos autók támogatása is. Sőt mi több, a pályáztatást ugyanaz a közhasznú nonprofit Kft. végzi, aki az elektromos autókét is (IFKA). Mivel mi a háztól-házig szerviz szolgáltatásunk elektromos autóját is az IFKA rendszerén igényeltük, elég jó rálátásunk van a rendszerre.

Az elektromos kerékpárok támogatásánál a feltétel az volt a CO2 csökkentés miatt, hogy lehetőség szerint a MUNKÁBAJÁRÁSRA vagy egyéb autót kiváltó tevékenységre használják a támogatott eBike-ot. Tehát a fő hangsúly azon van, hogy a napi munkába ingázást váltsa ki az eBike.

És el is érkeztünk ahhoz a ponthoz, hogy kik vehetik igénybe a támogatást:

1, Természetes személyek (tehát cégek nem).

2, A pályázat benyújtásától számítottan visszamenőleg legalább 3 hónapos folyamatos munkaviszonnyal / megbízási jogviszonnyal vagy vállalkozói jövedelemmel kell rendelkezni!

3, Magyarországi lakóhellyel kell rendelkezni.

 

Milyen kerékpárt lehet vásárolni állami támogatásból:

Kétféle elektromos rásegítésű kerékpárt pedálszenzoros vagy nyomatékszenzoros hajtási rendszerrel. Nem megyünk bele részletesen a technikai adatokba, mert irreálisan hosszú lehetne így a cikk.

Összefoglalva, csak Pedelec kerékpárok lehetnek, azaz 25km/h-ig segíthet a motor, 250W-nál nem lehet nagyobb a teljesítménye.

A részletek ettől sokkal fontosabbak, mégpedig:

Nem lehet a kerékpár 30 kg-nál nehezebb! 

Nem lehet gázkar a kerékpáron!

Minimum 26” colos vagy attól nagyobb kerékkel kell rendelkezzen, (összecsukható kerékpár esetén legalább 16”)!

Az akkumulátor nem tartalmazhat ólmot!

A külső gumi maximális szélessége: 60 mm! Nos, ez már érdekesebb, hiszen ez orvosolható. A megoldás rém egyszerű, vékonyabbra kell cserélni a külső gumit. A legtöbb kereskedő simán megcsinálja kérésre, esetlegesen egy kevés munkabért kérhetnek a csere miatt.

Frissítés: Egyeztettünk gyártókkal, importőrökkel és a következő a gondolat merült fel bennünk, ami még számunkra sem egyértelmű: Ha lecseréljük a kerékpáron a külső gumikat más méretre (Ez igaz arra az esetre is, ha a gyári felszerelt alkatrészek helyett jobb minőségűt vagy más márkájút választunk), akkor a kerékpár mennyire felel meg a pályázatban kiírt „műszaki követelményeknek”, ugyanis a gyártói tanúsítvány az eredeti felszereltségre vonatkozik.

Ennek fényében amíg ez a kérdés nincs tisztázva, senkinek sem javasoljuk a kerékpár felszereltségének módosítását.

Ami pedig a legfontosabb „pedálszenzoros” kerékpár esetén a vételár nem lehet több mint bruttó 400.000 forint, a támogatás mértéke pedig 50% de maximum 90.000 forint.

A „nyomatékszenzoros” kerékpároknál a maximális igényelhető összeg bruttó 900.000 forint, szintén 50%-ig, de legfeljebb 150.000 forint.

Kevés a 900.000 forint? Munkába járós kerékpárnak nem biztos. Azért egy picivel jobb kellene? Nos, erre is van megoldás! Ha egy kereskedő kedvezményt ad a kerékpárból, ami a kedvezménnyel már belefér a 900.000 forintba, akkor megvan a jogosultság a támogatásra. De a legtöbb gyártó előírja a fogyasztói árat, ami már magasabb lehet, mint 900.000 forint. A megoldás erre, amit mi is alkalmazunk a „csomag ajánlat”.

Vegyük alapul a Cube Kathmandu Hybrid One kerékpárját. A webshopunkon ITT  a fogyasztói ára 1.019.990 forint, így nem jogosult a támogatásra. Azonban ha lejjebb görgetünk, ugyan az ár nem változik, de csomag ajánlatban kapunk mellé 120.000 forint ajándékkártyát, amit le lehet vásárolni az üzletben, lakatra, fejvédőre, táskára, ki mit szeretne. Így a kerékpár a számlán máris 899.990 forint.

Frissítés: A félreértések elkerülése végett, a csomagajánlat az állami pályázat megpályázása nélkül is elérhető!

A csomagajánlatban szereplő kedvezmény a kerékpár vételárából számítódik le, ezt könnyen le is lehet ellenőrizni a csomag kosárba rakása után, vagy a megrendelés elindítása előtt.

A csomagajánlat a bérelt webshopunk limitált technikai háttere miatt kerül ilyen módon bevezetésre.

Tehát megdőlni látszik az a tévhit, hogy a kereskedők felviszik majd a kerékpárok árát a támogatás összegével. (Természetesen, ha romlik a forint, akkor a gyártó emelhet árat, ez nincs kizárva.)

 

Ha sikerült kiválasztani a kerékpárt, akkor hajrá irány a pályázat…. vagy mégsem?

 

A pályázatot havonta 7 napon keresztül lehet benyújtani a következő időszakokban:

1. szakasz 2020.11.23. és 2020.11.27. között

2. szakasz 2020.12.28. és 2021.01.01. között

3. szakasz 2021.01.25. és 2021.01.29. között

4. szakasz 2021.02.22. és 2021.02.26. között

5. szakasz 2021.03.29. és 2021.04.02. között

6. szakasz 2021.04.26. és 2021.04.30. között

7. szakasz 2021.05.31. és 2021.06.04. között

8. szakasz 2021.06.28. és 2021.07.02. között

9. szakasz 2021.07.26. és 2021.07.30. között

10. szakasz 2021.08.30. és 2021.09.03. között

11. szakasz 2021.09.27. és 2021.10.01. között

12. szakasz 2021.10.25. és 2021.10.29. között

Tehát ha karácsonyra szeretnél támogatott eBike-ot, akkor csak az első szakaszban lesz rá lehetőséged!

És íme, egy iszonyat fontos dolog, amiről senki sem beszélt:

„A Támogatói Okirat hatályba lépésétől számított 180 nap áll a Kedvezményezett rendelkezésére a műszaki követelményeknek megfelelő elektromos rásegítésű kerékpár beszerzésére. Amennyiben a Támogatói Okirat hatályba lépéstől számított 180 napon belül az elektromos rásegítésű kerékpár beszerzés nem valósul meg, a Támogató a Támogatói Okiratot visszavonhatja, melynek következtében a támogatás a továbbiakban nem használható fel.”

Mit jelent ez a gyakorlatban?

Ha valaki az első napon beadja a kérelmét, illetve meg is kapja a támogatást, a kerékpárra összesen 180 napja van, hogy kifizesse és elhozza a kerékpárboltból. Mi a gond ezzel? Ez azt jelenti, ha novemberben megpályázza a kerékpárt az illető, de a kerékpár gyártása csak május végén, ne adj’ isten június elején kezdődik, kifut a 180 napból. Innentől kezdve nem igényelhet újabb támogatást! Ugyanez igaz akkor is, ha a gyártó nem szállítja le a kereskedőhöz a kerékpárt. Ne feledjük, kerékpárhiány van egész Európában! Az is előfordulhat, hogy a gyár nem tudja teljesíteni a felmerülő alkatrészhiány miatt a kerékpár gyártását!
 

És most úgy kezdjük, mint Cili néni – NAGYON FONTOS, csak akkor nyújtsunk be pályázatot, ha egyeztettünk a kereskedővel, és készleten van a kerékpár az üzletben! Ha kell, fizessünk rá foglalót, még akkor is, ha előrendelt kerékpárról van szó! Nagyon könnyen hoppon maradhatunk, ha nem állapodunk meg a kereskedővel a pályázat benyújtása előtt.

A pályázati oldalon is lehet találni kereskedőket, akik feltöltötték az összes eBike kerékpárt, ami kapható lesz, azonban nincs náluk készleten. Ne dőlj be a marketing rizsának a hirdetésekben, mert hiába látunk sok kerékpár típust/modellt felsorolva a listában, ha nem a valós készletet mutatja. Nem győzzük hangsúlyozni: Egyeztess a kereskedővel a pályázat benyújtása előtt!

 

Sikeres a pályázat, megvan a bringa, de ezzel még nincs vége a kötelezettségeknek!

A kerékpár vásárlási időpontjától 3 éven keresztül a kerékpárnak rendelkeznie kell BikeSafe regisztrációval. Ezt az üzletben megcsinálják neked, vagy minimális díjért vagy ajándékba. A kerékpárra azonban elidegenítési tilalom is vonatozik a 3 évre, ami azt jelenti, nem ruházható át másra és nem adható bérbe. Akkor van baj, ha a kerékpár megsemmisül vagy ellopják. Ez esetben köteles a támogatott a támogatás teljes összegét visszafizetni KAMATOKKAL növelve! Nos, nem is olyan nagy baj, az a 120.000 forintos ajándékkártya, hiszen érdemes egy jó minőségű lakattal indítani a vásárlást.

Szintén nem beszélnek róla, de jó tudni, ha megvan a bicaj ebben a 3 évben úgynevezett monitoring beszámolót kell benyújtani évente. (Ez az elektromos autó támogatásnál is így van.) Itt bizonyítani kell, hogy a kerékpár a tulajdonunkban van, használható állapotú.

Ugyanakkor:

„A Támogató, az általa meghatalmazott, illetve a külön jogszabályban feljogosított szervek (különösen az Állami Számvevőszék és a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal) jogosultak helyszíni és dokumentumok alapján történő ellenőrzés lefolytatására a 3 éves fenntartási időszak folyamán. Kedvezményezett az ellenőrzést köteles tűrni, illetve annak gyakorlása feltételeit köteles biztosítani.”

Ezek alapján mi mindenkinek azt javasoljuk, éljen a támogatási rendszerrel, hiszen akár a bolti kedvezmény mellett még + 150.000 forintot is támogat az állam, ami jobb lehetőség, mint egy kamu Black Friday, amit mostanában művelnek egyes kereskedők.

Mi egy kupacba szedtük az általunk előrendelt és készleten lévő kerékpárokat, így érdemes minél előbb lefoglalózni azokat a kerékpárokat is, amik 2021 májusában érkezhetnek (Kellys kerékpárok főként), hiszen elég limitált a készlet.

Az állami támogatásra jogosult ebike-okat

 

ITT találod.

Jó vásárlást és sikeres pályázást kívánunk!

Tartalomhoz tartozó címkék: állami támogatás