Bizonyára szokatlannak tűnhet, hogy valakit lebeszélni akarunk az egyik legnagyobb, és egyben legjobb Ebike rendszer gyártójának termékéről.
Valójában nem lebeszélni akarunk senkit erről a rendszerről, csupán türelemre intjük őket, és arra biztatunk mindenkit, aki Bosch rendszert akar venni, hogy várjon 2020-ig.
Már most tisztázzuk, a Bosch rendszerrel semmi probléma nincs kiválóan működik, és megbízható szerviz háttér áll mögötte. Az ég egy világon semmi baj nincs a termékkel!
Ami miatt mi mégis azt tanácsoljuk, hogy várjunk egy kicsit abban az esetben, ha kinéztünk egy Bosch Performance line (vagy CX) motorral meghajtott kerékpárt, az nem más, mint hogy 2020-ra a Bosch kiadja a generáció 3-mas motor szettet a performance Line csoportban is!
Akik jó megfigyelők, azok észre vehették, hogy idén a Cube az Active Line motorral szerelt modellekben már a nagyobb lánctányérral szerelt motort szerelték fel a kerékpárokra, ami már a 3. generáció. De ez csakis az Actvie Line motorral szerelt Cube kerékpárokra vonatkozik.
Ezeknél a modelleknél az egyik leg észrevehetőbb változás a régebbi kis lánctányéros változathoz képest az, hogy a 25 km/h-ás motor kikapcsolásnál kevésbé (szinte nem is) érezhető az úgynevezett fal effektus. Ez azt takarja, hogy amikor a kerékpár eléri a 25 km/h-ás sebességet, a régebbi motorok azonnal lekapcsoltak, és mi ilyenkor ezt azonnal éreztük. Ezzel szemben a generáció 3-mas motorok, fokozatosan veszik el rásegítés mértékét, ezáltal kevésbé érezzük a motor lekapcsolását. (Szinte nem is érezni.)
Ami viszont még fontosabb az új 3. generációs modelleknél több mint 1 kilót faragtak a motor súlyából, így 4 kg helyett már „csak” 2.9 kg!
Szintén egy plusz előny, hogy kikapcsolt motornál, a motor ellenállása szinte 0-ra redukálódott. Ezt talán nem is kell mondani mennyire fontos.
Szintén a Performance Line CX esetében, ha nagyon meleg volt a motor, a teljesítménye csökkent. Az új motorban ezt javítani fogják.
Aki azon gondolkodik, hogy majd lecseréli a meglévő 2. generációs motorját, sajnos ki kell ábrándítsuk, mert az új motor felfogatási pontjai megváltoznak, így új váz szükséges hozzá. Ugyanez igaz, az új 625Wh-ás integrált akkumlátorra is, hiszen a mérete hosszabb lesz, és igen lesz már 625Wh-ás akkumlátor, amivel még több szintet, és még hosszabb távot lehet így menni.
Mivel a Bosch 2. generációs rendszere már igen régen nem kapott ilyen mértékű fejlesztést, így ezért mindenkinek azt javasoljuk, aki mostanában készül ilyen rendszerrel ellátott pedelec kerékpárt vásárolni, fontolja meg, hiszen ezek a változások elég nagy mértékűek. Egyrészt, ha 2020-ban megjelennek a 3. generációs Performance Line motorok a kerékpárokon, a régebbi 2. generációs Performance Line motoros kerékpárok árai olcsóbbak lesznek, másrészt, igen sok kedvező változás lesz az új generációban, ami még többet fog hozzá tenni ehhez a rendszerhez, így többet kapunk ugyanannyi pénzért, ha megvárjuk az új modelleket.
Ha az új Active Line modellt szeretnénk vásárolni, azt nyugodtan megtehetjük, hiszen az már megújult. Ilyen pl. a Cube Acid Hybrid One kerékpárja is, vagy a Cube számos más modellje ami Active Line motorral van szerelve.
Ha pedig idén már nem tudunk tovább várni és egy nagy nyomatékú Pedelec kerékpárt szeretnénk magunknak, akkor idén még erre Boschnál csak a Performance Line CX hozhat 75nm nyomatékot. Azonban ebben az esetben mi azt javasoljuk, hogy érdemes a Shimano motor szettel szerelt kerékpárokat választani, mint pl. A Shimano E8000. Jelenleg, mivel ez friss fejlesztés így tudásban azt kell mondjuk, hogy jobb választás mint egy Bosch Performance Line CX. (Nem csak azért mert Bluetoothon kommunikál a telefonunkkal.)
Hogy konkrét kerékpárt is tudjunk mondani, a Kellys Tygon 70-es kerékpár Shimano E8000-res motorral van szerelve és, ami egyedülálló benne, az a 630wh-ás akkumlátor, amit itthon csak a Kellys Tygon 70 ad a Shimano rendszer mellé.
Reméljük tudtunk segíteni a döntés előtt állóknak. Ha pedig kérdés merülne fel, keressetek minket az elérhetőségeinken.
2019-05-28 íródott cikk